Veelgestelde vragen
Digital Banking App & Webportal

Hoe kom ik aan een gebruikersnaam?
Om een gebruikersnaam te bekomen kunt u contact nemen met uw vertrouwde contactpersoon. Hij/zij zal voor u het nodige doen.
Bent u nog geen cliënt bij ABN AMRO MeesPierson België?
Omdat Digital Banking een onderdeel is binnen onze Private Banking dienstverlening vragen wij u eerst een afspraak te maken met een van onze Private Bankers.
Hoe meld ik mij aan in de App?
Bekijk de tutorial “Voor de eerste keer aanmelden in de App” op onze website.
Wat doe ik als ik mijn gebruikersnaam vergeten ben?
Om uw gebruikersnaam opnieuw te ontvangen, kunt u contact opnemen per e-mail op digital.support@be.abnamro.com of bellen naar +32 9 242 23 58.
Wat doe ik als ik mijn initiële paswoord vergeten ben?
Om uw initiële paswoord opnieuw te ontvangen stuurt u een e-mail naar digital.support@be.abnamro.com of kunt u bellen naar +32 9 242 23 58.
Kan ik de Digital Banking App ook op een ander toestel gebruiken?
Vanuit veiligheidsoverwegingen is het belangrijk om uw andere toestel ook te registreren. Dit kunt u doen door de registratieprocedure opnieuw te volgen. Heeft u uw registratiegegevens (userID & activatiecode) nog in bezit?
- Zo ja, gelieve een e-mail te sturen naar digital.support@be.abnamro.com met vermelding van uw userID en onderwerp ‘registratie tweede toestel’.
- Indien niet meer, gelieve een e-mail te sturen naar digital.support@be.abnamro.com met vermelding van ‘registratie tweede toestel en opnieuw verzenden registratiegegevens’.
Kan ik een tweede gebruiker van de App op hetzelfde toestel toevoegen?
Nee. Voor de veiligheid werken we met toestelregistratie. De toestellen en bijhorende registratie ervan zijn persoonlijk.
Wat doe ik als ik een nieuw of ander toestel ga gebruiken?
Verwijder de App van het huidige toestel en doorloop de registratie op het nieuwe toestel. Heeft u uw registratiegegevens (userID & activatiecode) nog in bezit?
- Zo ja, gelieve een e-mail te sturen naar digital.support@be.abnamro.com met vermelding van uw userID en onderwerp ‘registratie nieuw toestel’.
- Indien niet meer, gelieve een e-mail te sturen naar digital.support@be.abnamro.com met vermelding van ‘registratie nieuw toestel en opnieuw verzenden registratiegegevens’.
Hoe kan ik de taal van de App wijzigen?
U dient de app te verwijderen en opnieuw te installeren om de taal te kunnen wijzigen.
Wat kan ik met de app/web doen?
De Digital Banking App heeft verschillende functionaliteiten, met focus op uw investeringen. Onze App is ook steeds in verdere ontwikkeling met uitbreiding van de nodige functionaliteiten. Voor de laatste updates kunt u steeds terecht op onze website.
Hoe ga ik veilig om met mijn toestel en gegevens?
Wij doen er alles aan om u veilig te laten bankieren. Maar het is net zo belangrijk dat u zelf weet hoe u veilig omgaat met uw toestel en uw gegevens. We helpen u hier graag bij. Daarom hebben we een aantal tips voor veilig mobiel bankieren voor u op een rij gezet op onze website.
Ik krijg een foutmelding tijdens het registreren?
- Wees er zeker van dat uw gebruikersnaam en initiële paswoord correct heeft ingegeven, deze zijn hoofdlettergevoelig.
- Wees er zeker van dat de datum en tijd van uw telefoon op “automatisch instellen” staat (zie “datum & tijd” onder “Systeem” in het menu).
Mijn telefoonnummer voor de registratie klopt niet?
Uit privacy overwegingen tonen we enkel de landencode en de laatste 3 cijfers van uw mobiele nummer. Wanneer deze overeenkomen drukt u op de knop "SMS ontvangen" en gaat u naar het volgende scherm van de registratie.
Ik ontvang geen SMS, wat nu?
Na de validatie van uw mobiel nummer is het belangrijk om op de knop "SMS ontvangen" te drukken, binnen 2-5 minuten ontvangt u een sms met een activatiecode dewelke u kunt ingeven op het volgende scherm, om uiteindelijk uw persoonlijke code te selecteren.
Bij het aanmelden op de Web Portal krijg ik een foutmelding?
Alvorens te kunnen aanmelden op de Web Portal is het belangrijk om een geregistreerde App te hebben. Dit kan zowel op tablet als smartphone. Het geregistreerde toestel wordt zo uw token om aan te melden. Indien u een geregistreerde App heeft en toch nog een foutmelding krijgt, kunt u deze melden op digital.support@be.abnamro.com of bellen naar +32 9 242 23 58.