Cliënt worden

Wilt u bankieren bij ABN AMRO Private Banking?

Neem dan contact op met Julien Richelle, onze Manager New Business. Hij helpt u bij de eerste stappen om cliënt te worden. Julien bespreekt met u uw wensen, behoeften en financiële vraagstukken. Op basis van dit gesprek koppelt Julien u aan een Private Banker.

Heeft u interesse? 

Wanneer kan ik cliënt worden?

Portemonnee
Kantoor
Zak met geld
Portemonnee

Vrij besteedbaar vermogen

U heeft een vrij besteedbaar vermogen van minimaal € 500.000.
Kantoor

Ondernemer

U bent ondernemer en verwacht binnen nu en drie jaar uw bedrijf te verkopen.
Zak met geld

Krediet

U heeft interesse in een (hypothecair) krediet van minimaal € 1.000.000.

Zo verloopt het proces om cliënt te worden

1. Eerste telefonische kennismaking

Nadat u interesse heeft getoond om cliënt te worden, belt Julien u om uw behoefte te inventariseren en onze dienstverlening toe te lichten. U bespreekt samen hoe u contact wilt onderhouden met uw Private Banker en de Commercieel Assistent.

Is Julien telefonisch niet beschikbaar, dan staan onze collega's klaar om uw vragen te beantwoorden.

2. Bevestiging van uw afspraak

Nadat u met Julien heeft gesproken, koppelt hij u aan een Private Banker die het beste aansluit bij uw wensen. Denk hierbij aan een Private Banker die ervaring heeft met de vraagstukken waar u tegen aan loopt in uw specifieke levensfase. Uw Private Banker of Commercieel Assistent neemt hierna contact met u op om de eerste afspraak te plannen.

3. Eerste afspraak met uw Private Banker

Tijdens de eerste kennismaking met uw Private Banker vertelt hij u wat er allemaal mogelijk is als cliënt van ABN AMRO Private Banking. Hij stemt onze dienstverlening met u af en bespreekt met u de vervolgstappen. Als u wilt, kunt u tijdens dit gesprek ook kennismaken met onze specialisten op het gebied van vermogensstructurering en beleggen.

4. Start 'Know Your Customer' process

Om u beter te leren kennen, horen we graag uw verhaal, uw historie en wat uw financiële drijfveren zijn. Zo kunnen we onze dienstverlening goed afstemmen op uw wensen en doelen. Als onderdeel van onze zorgplicht vragen we ook naar de herkomst van uw vermogen. 

Het 'Know Your Customer' principe stelt dat we als financiële instelling op de hoogte moeten zijn van de herkomst van het vermogen, voordat we een nieuwe cliënt accepteren. De duur van dit process is afhankelijk van uw financiële situatie. Uw Private Banker houdt u gedurende het proces op de hoogte van de status.

5. Vervolgstappen

Na de kennismaking met uw Private Banker gaat u samen met de specialisten van ABN AMRO Private Banking aan de slag. Maak alvast kennis met onze experts en ontdek hoe zij u kunnen helpen in het realiseren van uw doelen.

Zo verloopt het proces om cliënt te worden

1. Eerste telefonische kennismaking

Nadat u interesse heeft getoond om cliënt te worden, belt Julien u om uw behoefte te inventariseren en onze dienstverlening toe te lichten. U bespreekt samen hoe u contact wilt onderhouden met uw Private Banker en de Commercieel Assistent.

Is Julien telefonisch niet beschikbaar, dan staan onze collega's klaar om uw vragen te beantwoorden.

2. Bevestiging van uw afspraak

Nadat u met Julien heeft gesproken, koppelt hij u aan een Private Banker die het beste aansluit bij uw wensen. Denk hierbij aan een Private Banker die ervaring heeft met de vraagstukken waar u tegen aan loopt in uw specifieke levensfase. Uw Private Banker of Commercieel Assistent neemt hierna contact met u op om de eerste afspraak te plannen.

3. Eerste afspraak met uw Private Banker

Tijdens de eerste kennismaking met uw Private Banker vertelt hij u wat er allemaal mogelijk is als cliënt van ABN AMRO Private Banking. Hij stemt onze dienstverlening met u af en bespreekt met u de vervolgstappen. Als u wilt, kunt u tijdens dit gesprek ook kennismaken met onze specialisten op het gebied van vermogensstructurering en beleggen.

4. Start 'Know Your Customer' process

Om u beter te leren kennen, horen we graag uw verhaal, uw historie en wat uw financiële drijfveren zijn. Zo kunnen we onze dienstverlening goed afstemmen op uw wensen en doelen. Als onderdeel van onze zorgplicht vragen we ook naar de herkomst van uw vermogen. 

Het 'Know Your Customer' principe stelt dat we als financiële instelling op de hoogte moeten zijn van de herkomst van het vermogen, voordat we een nieuwe cliënt accepteren. De duur van dit process is afhankelijk van uw financiële situatie. Uw Private Banker houdt u gedurende het proces op de hoogte van de status.

5. Vervolgstappen

Na de kennismaking met uw Private Banker gaat u samen met de specialisten van ABN AMRO Private Banking aan de slag. Maak alvast kennis met onze experts en ontdek hoe zij u kunnen helpen in het realiseren van uw doelen.

Meer informatie

Mobiel bankieren

Voor wie is Private Banking?

Bij ABN AMRO Private Banking krijgt u voor elke fase in uw leven ondersteuning van een gespecialiseerde Private Banker. Zo bent u verzekerd van waardevol advies en deskundige dienstverlening op maat. Heeft u een besteedbaar vermogen van € 500.000 en wilt u meer weten over wat ABN AMRO Private Banking voor u kan betekenen? Maak dan vrijblijvend een afspraak.

Over Private Banking

Over Private Banking

Vermogen vraagt om aandacht. Een goede Private Bank begrijpt dat en weet dat iedere cliëntt unieke behoeften en wensen heeft. Daarom krijgt u als cliënt van ABN AMRO Private Banking een eigen team van specialisten. We ondersteunen en adviseren duizenden ondernemers, professionals en families.
Onze aanpak

Onze aanpak

Als klant van ABN AMRO Private Banking krijgt u een eigen Private Banker, met wie u uw ideeën kunt toetsen. Hij vraagt kritisch door naar uw motivaties en houdt u scherp in uw beweegredenen. Uw Private Banker en Commercieel Assistent overzien uw totale situatie. En als u specifieke wensen heeft, staat uw eigen team van specialisten voor u klaar.