Kies de creditcard die bij u past

Creditcards van ABN AMRO Private Banking

ABN AMRO Private Banking Silver Card

  • 24/7 Support 
  • Best in class aanvaarding en veiligheid
  • Discreet kaartontwerp
  • Uitgebreide wereldwijde reisverzekerings- en hulpverleningsvoordelen
  • Naam van kaarthouder en optionele bedrijfsnaam
  • 3D Veilige Authenticatie

ABN AMRO Private Banking Gold Card

  • 24/7 Support
  • Best in class aanvaarding en veiligheid
  • Discreet kaartontwerp
  • Uitgebreide wereldwijde reisverzekerings- en hulpverleningsvoordelen
  • Meerdere kaarten mogelijk
  • 3D Veilige Authenticatie

Helpdesk ABN AMRO Creditcard

U wilt uw creditcard blokkeren? 

Contacteer onze helpdesk op het nummer +352 26 15 74, en dat 24/7/365.

Online creditcard-platform

Als ABN AMRO kaarthouder kunt u uw account online beheren via Capitol Service Online, ons snelle en veilige online creditcard-platform voor smartphone, tablet of pc.

U vindt dit creditcard-platform op mycapitolcards.com. U kunt er onder andere SMS-waarschuwingen instellen, uw saldo controleren, transacties bekijken, uw afschriften afdrukken, enz...

Helpdesk ABN AMRO creditcard

Als houder van een ABN AMRO creditcard kunt u rekenen op een gespecialiseerde helpdesk die u de nodige ondersteuning biedt bij diefstal, verlies of technische problemen.

U wilt uw creditcard blokkeren? Contacteer onze helpdesk op het nummer +352 26 15 74, en dat 24/7/365.

Credit Cards

Kaart blokkeren?

Contacteer onze helpdesk op het nummer +352 26 15 74, en dat 24/7/365. 
 
Om uw aanvraag tot blokkering van uw kaart vlot te kunnen verwerken, vragen we u om de volgende informatie bij de hand te houden:  
 
  • Het kaartnummer dat u wenst te blokkeren 
  • De naam van de kaartuitgever (meestal uw bank) 
  • Het rekeningnummer dat verbonden is aan uw verloren of gestolen kaart 
  • De persoonlijke gegevens (naam, voornaam, geboortedatum en postcode) van de kaarthouder (meestal uzelf) 
MasterCard heeft wereldwijd een uitgebreide dekking. Het is de meest aanvaarde kaart ter wereld en u kunt de kaart zo goed als in elk land gebruiken. Wereldwijd zijn er meer dan 1,7 miljard MasterCards in omloop. In Nederland, Frankrijk en België aanvaarden meer dan 100.000 handelaars MasterCard. Meer informatie vindt u op www.mastercard.com. 
 
De uiteindelijke aanvaarding van de kaart blijft echter een keuze van de individuele handelaar. Creditcards kosten een handelaar namelijk meer per betalingstransactie dan een betaalkaart. Dit uit zich met name in de aanvaarding door de kleine zelfstandige: bakkers, slagers, krantenwinkels,... Ook een aantal grotere supermarkten zoals Colruyt en AH aanvaarden wegens de kosten geen creditcard. Deze handelaars aanvaarden in België vaak enkel Bancontact of cash als betalingswijze. ABN AMRO is hiervan op de hoogte en biedt ter compensatie de mogelijkheid aan om kosteloos cashgeld af te halen. Hierin wordt u enkel beperkt door de maximale bedragen van de automaat en de limiet van uw MasterCard. 
Hiervoor bestaan drie mogelijkheden: 
 
►1. U kunt uw MasterCard zelf blokkeren via de Advanzia website: www.mycapitolcards.com, 
 
►2. Of u kunt telefonisch contact opnemen met de Advanzia Helpdesk op het nummer +352 26 15 74, 
 
►3. Tijdens de kantooruren kunt u uw vertrouwde ABN AMRO contactpersoon vragen de MasterCard voor u te blokkeren. 
 
Let op! U kunt uw MasterCard niet via het Belgische Cardstop nummer laten blokkeren. We raden u dan ook aan het nummer van de Advanzia Helpdesk in uw telefoon op te slaan. 
Ja, via het Advanzia platform www.mycapitolcards.com kunt u uw MasterCard tijdelijk deactiveren en activeren. Hiervoor hoeft u geen tussenkomst te vragen van Advanzia of ABN AMRO. De aanvraag tot activatie of deactivatie treedt onmiddellijk in werking. 
Ja, in geval van verlies of diefstal kunt u een beroep doen op de noodprocedure. Dit houdt in dat u binnen één werkdag een noodkaart en pincode ontvangt per koerier. Binnen de kantooruren kunt u hiervoor terecht bij uw vertrouwde ABN AMRO contactpersoon. Buiten de kantooruren kunt u 24/7/365 terecht bij de Advanzia Helpdesk op het nummer +352 26 15 74. Hier wordt u in het Engels, Frans of Duits te woord gestaan.
Zeker, uw MasterCard is geschikt om veilig online betalingen uit te voeren. Uw kaart ondersteunt de 3D-Secure technologie waardoor u veilig op alle sites aankopen kunt doen. Let op! Om een beroep te kunnen doen op de 3D-Secure technologie dient uw gsm-nummer zowel bij Advanzia als ABN AMRO bekend te zijn. U kunt uw gsm-nummer steeds doorgeven aan uw vertrouwde ABN AMRO contactpersoon.
Uw Apple ID is de persoonlijke account waarmee u toegang heeft tot Apple voorzieningen zoals de App Store, de iTunes Store, iCloud, iMessage, de Apple Online Store, FaceTime en meer. Wanneer u een Apple ID aanmaakt om aankopen te doen, moet u een betaalmethode opgeven. Bij creditcards stelt Apple helaas de voorwaarde dat het land van uitgifte van een creditcard rechtstreeks gekoppeld dient te zijn aan het land waarin u gebruik wenst te maken van de App Store. Uw nieuwe MasterCard is uitgegeven in Luxemburg, waar Advanzia gevestigd is. Dit houdt in dat uw nieuwe MasterCard in theorie enkel in de Luxemburgse App Store gebruikt kan worden. Als alternatief kunt u kiezen voor Paypal.
 
Paypal
Paypal is een veilige en wijdverspreide manier om online te betalen zonder het invoeren van uw creditcardgegevens. Deze betaalwijze wordt ondersteund door Apple waardoor u via deze weg toegang krijgt tot alle Apple voorzieningen. Dit kan in 2 eenvoudige stappen: 
 
  1. Een Paypal account openen: www.paypal.be
    Let op! U dient een Paypal account aan te maken in hetzelfde land als uw App Store. Dus een Belgisch Paypal account als u van de Belgische App Store gebruik maakt, een Frans account voor de Franse App Store, enz. 
  2. Paypal als betaaloptie activeren bij uw Apple ID: applepaymentpartner.com/en-us/paypal 
 
Kan ik betalen als ik wil parkeren? 
 
Bij het betalen in parkeergarages kunt u uw MasterCard gebruiken. De overgrote meerderheid van parkeergarages ondersteunt MasterCard, zeker de grote parkings zoals lnterparking en Opark. 
 
Bij het parkeren op straat kan het zijn dat u niet met uw MasterCard of met cashgeld kunt betalen. In dit soort situaties kunt u meestal betalen via sms of handige parkeer-apps. 
 
In België kunt u gebruik maken van diensten zoals 4411 (www.4411.be) en parkmobile (parkmobile.be). Deze diensten worden dan maandelijks via uw gsm-factuur of domiciliëring in rekening gebracht. 
 
In Nederland kunt u gebruik maken van Yellowbrick (www.yellowbrick.nl) of Park-line (park-line.nl). Deze diensten worden of via uw MasterCard of via andere methodes maandelijks afgerekend. Park-line ondersteunt ook reeds 15 Belgische gemeentes. 
Indien u lopende abonnementen had op uw oude creditcard dient u deze om te zetten naar uw nieuwe MasterCard. Hierbij kunnen we u helaas niet helpen omdat alleen u inzicht heeft in uw lopende abonnementen. 
 
De aanbieders van deze abonnementen zullen u meestal ook zelf contacteren wanneer uw vorige creditcard komt te vervallen of niet meer geldig is. 
 
Bij sommige abonnementen kunt u ook op Paypal overschakelen zodat u uw creditcardinformatie maar op één account up-to-date dient te houden. 
Nog niet. Het online platform van Advanzia is echter specifiek voor mobiel gebruik ontworpen en werkt zeer goed op elke smartphone en tablet.
Uw nieuwe kaart ondersteunt in theorie het wijzigen van de pincode. Echter laten de Belgische, Nederlandse en Duitse automaten dit momenteel nog niet toe. We begrijpen dat dit een zeer vervelende situatie is. Voorlopig kunt u enkel gebruik maken van de pincode die bij uw MasterCard werd geleverd.
Uw nieuwe kaart beschikt over een uitgebreid aantal verzekeringen. Welke verzekeringen precies bij uw kaart horen, hangt af van het type kaart waarover u beschikt (Silver of Gold). Voor een uitgebreid overzicht verwijzen we graag naar de brochure die u bij uw kaart ontvangen heeft. U kunt de voorwaarden van deze verzekeringen ook online raadplegen wanneer u inlogt via www.mycapitolcards.com. 
 
Let op! Om te zorgen dat u gedekt bent door de verschillende reisgerelateerde verzekeringen, dient u wel een onderdeel van uw reis met de kaart te betalen (zoals de vlucht, het hotel of de huurwagen).
U kunt uw uittreksels online raadplegen via www.mycapitolcards.com. Op deze portal kunt u al uw uitgaven, uw uitgavelimiet en uw maandelijkse uitgavestaat terugvinden. Deze kunt u in PDF-vorm consulteren en downloaden.
 
De uitgaveperiodes lopen van de 28e van de maand tot de 27e van de daaropvolgende maand.
 
Wij rekenen uw uitgaven de eerste werkdag van de volgende maand af. Uw nieuwe limiet is echter direct na afsluiting beschikbaar.
Bij Advanzia heeft u de mogelijkheid om uw maandelijkse Advanzia uittreksels te ontvangen via e-mail. Hiervoor kan u contact opnemen met de Advanzia Helpdesk op het nummer +352 26 15 74 of tijdens de kantooruren bij uw vertrouwde ABN AMRO contactpersoon. 
U kunt zelf online (www.mycapitolcards.com ) uw kaartlimiet direct verlagen. Dit treedt dan onmiddellijk in werking. Online kunt u ook een limietverhoging aanvragen. Deze moet dan eerst door ABN AMRO goedgekeurd worden. Het is doorgaans efficiënter als u hiervoor rechtstreeks contact opneemt met uw vertrouwde ABN AMRO contactpersoon. Eenmaal goedgekeurd, kunt u direct over de nieuwe kaartlimiet beschikken.
Indien u uw e-mailadres en gsm-nummer op het aanvraagformulier heeft meegedeeld, ontvangt u automatisch een e-mail van Advanzia voor het aanmaken van een online account.
 
Heeft u de e-mail niet ontvangen, maar wel het formulier ingevuld, neem dan contact op met de Helpdesk van Advanzia op het nummer +352 26 15 74. Zij kunnen u verder helpen.
 
Heeft u uw e-mailadres niet opgegeven, neem dan contact op met uw ABN AMRO contactpersoon om het alsnog te registreren.
Uw ABN AMRO MasterCard is standaard voorzien van de 3D Secure beveiligingsfunctie. Voor sommige online transacties kunt u gevraagd worden om een ‘éénmalig wachtwoord’ (OTP-code) in te voeren. Dit ‘éénmalig wachtwoord’ heeft 6 cijfers en wordt via SMS verzonden naar uw mobiele telefoon, die bij creditcardprovider Advanzia geregistreerd is. Tijdens het uitvoeren van de online betaling ontvangt u het ‘éénmalig wachtwoord’ en kunt u dit ingeven op de website van de winkel om de transactie af te ronden.
 
Ik ontvang geen SMS met het ‘éénmalig wachtwoord’ (OTP-code) bij het uitvoeren van een online 3D Secure transactie?
 
Indien creditcardprovider Advanzia niet beschikt over uw mobiel nummer, dan ontvangt u tijdens de betaling een bericht met het verzoek om telefonisch contact op te nemen met de Advanzia Helpdesk. U kunt uw mobiel nummer dan alsnog laten registreren. Indien uw mobiel nummer gewijzigd is, neem dan contact op met de Helpdesk van Advanzia op het nummer +352 26 15 74. Zij helpen u verder.