Instructies
Hoe log ik voor de eerste keer in?
Installeer de app en registreer uw account
Installeer de app in de App Store (IOS) of Google Play Store (Android).
Nu u de app heeft geïnstalleerd, kunt u uw account registreren. Selecteer uw taal en klik op Volgende.
Gebruikersnaam en wachtwoord
Vul uw gebruikersnaam in die u heeft ontvangen per sms en klik op Volgende. Let op. Uw gebruikersnaam is hoofdlettergevoelig.
Vul vervolgens uw wachtwoord in dat u heeft ontvangen in de e-mail en klik op Volgende.
Mobiele telefoonnummer en sms
Om veilig gebruik van de mobiele sleutel te garanderen, gebruiken we uw mobiele telefoonnummer. U dient aan te geven dat u dit heeft begrepen en klikt op Volgende.
Door middel van een sms ontvangt u een activatiecode. Om deze code te ontvangen checkt u of uw telefoonnummer klopt, en drukt u vervolgens onderaan op de knop sms ontvangen. In de volgende stap voert u de per sms ontvangen activatiecode in en klikt u op Volgende.
Kies uw persoonlijke code
Kies uw 5-cijferige persoonlijke code en bevestig deze nogmaals. Uw app is nu klaar voor gebruik!
Hoe volg ik de evolutie van mijn beleggingen?
- Op de homepage kunt u het overzicht van uw beleggingen raadplegen.
- Klik op één van de beleggingsproducten om de samenstelling van de asset class te raadplegen. U kunt doorklikken op de asset class voor meer informatie.
- Analyseer de spreiding van uw beleggingen per sector, valuta of geografisch gebied.
- Daarnaast kunt u de lijst van instrumenten in detail raadplegen.
Ontdek de postbox
Via de postbox kunt u uw rekeninguittreksels en transacties bekijken en archiveren.
- Ga in het menu naar de postbox.
- Klik op de 3 puntjes naast het bericht en kies voor Downloaden of Delen.
- Wilt u meerdere berichten tegelijk Downloaden of Delen? Dat kan ook. Klik rechtsboven op Selecteer en vink de berichten aan die u wenst. Klik vervolgens onderaan op Downloaden of Delen.
Veelgestelde vragen over de Digital Banking App
Hoe kom ik aan een gebruikersnaam?
Om een gebruikersnaam te bekomen kunt u contact nemen met uw vertrouwde contactpersoon. Hij/zij zal voor u het nodige doen.
Bent u nog geen cliënt bij ABN AMRO MeesPierson België?
Omdat Digital Banking een onderdeel is binnen onze Private Banking dienstverlening vragen wij u eerst een afspraak te maken met een van onze Private Bankers.
Hoe meld ik mij aan in de app?
Bekijk de tutorial 'Voor de eerste keer aanmelden in de app' op onze instructiepagina.
Wat doe ik als ik mijn gebruikersnaam vergeten ben?
Om uw gebruikersnaam opnieuw te ontvangen, kunt u contact opnemen per e-mail op digital.support@be.abnamro.com
Wat doe ik als ik mijn initiële paswoord vergeten ben?
Om uw initiële paswoord opnieuw te ontvangen stuurt u een e-mail naar digital.support@be.abnamro.com
Kan ik de Digital Banking App ook op een ander toestel gebruiken?
Vanuit veiligheidsoverwegingen is het belangrijk om uw andere toestel ook te registreren. Dit kunt u doen door de registratieprocedure opnieuw te volgen. Heeft u uw registratiegegevens (userID & activatiecode) nog in bezit?
- Zo ja, gelieve een e-mail te sturen naar digital.support@be.abnamro.com met vermelding van uw userID en onderwerp ‘registratie tweede toestel’.
- Indien niet meer, gelieve een e-mail te sturen naar digital.support@be.abnamro.com met vermelding van ‘registratie tweede toestel en opnieuw verzenden registratiegegevens’.
Kan ik een tweede gebruiker van de app op hetzelfde toestel toevoegen?
Nee. Voor de veiligheid werken we met toestelregistratie. De toestellen en bijhorende registratie ervan zijn persoonlijk.
Wat doe ik als ik een nieuw of ander toestel ga gebruiken?
Verwijder de app van het huidige toestel en doorloop de registratie op het nieuwe toestel. Heeft u uw registratiegegevens (userID & activatiecode) nog in bezit?
- Zo ja, gelieve een e-mail te sturen naar digital.support@be.abnamro.com met vermelding van uw userID en onderwerp ‘registratie nieuw toestel’.
- Indien niet meer, gelieve een e-mail te sturen naar digital.support@be.abnamro.com met vermelding van ‘registratie nieuw toestel en opnieuw verzenden registratiegegevens’.
Hoe kan ik de taal van de app wijzigen?
Heeft u een Android toestel? Dan kan u in de navigatiebalk onderaan in uw app de taal wijzigen.
Heeft u een iOS toestel? Dan wordt de taal gekozen op basis van de instellingen van uw toestel. Indien u een andere taal wenst, dient u de taal van uw toestel aan te passen.
Onze applicatie is beschikbaar in de talen Nederlands, Frans en Engels.
Wat kan ik met de app/web doen?
De Digital Banking App heeft verschillende functionaliteiten, met focus op uw investeringen. Onze app is ook steeds in verdere ontwikkeling met uitbreiding van de nodige functionaliteiten. Voor de laatste updates kunt u steeds terecht op onze website.
Hoe ga ik veilig om met mijn toestel en gegevens?
Wij doen er alles aan om u veilig te laten bankieren. Maar het is net zo belangrijk dat u zelf weet hoe u veilig omgaat met uw toestel en uw gegevens. We helpen u hier graag bij. Daarom hebben we een aantal tips voor veilig mobiel bankieren voor u op een rij gezet op onze website.
Ik krijg een foutmelding tijdens het registreren?
- Wees er zeker van dat uw gebruikersnaam en initiële paswoord correct heeft ingegeven, deze zijn hoofdlettergevoelig.
- Wees er zeker van dat de datum en tijd van uw telefoon op automatisch instellen staat (zie datum & tijd onder Systeem in het menu).
Mijn telefoonnummer voor de registratie klopt niet?
Uit privacy overwegingen tonen we enkel de landencode en de laatste 3 cijfers van uw mobiele nummer. Wanneer deze overeenkomen drukt u op de knop sms ontvangen en gaat u naar het volgende scherm van de registratie.
Ik ontvang geen SMS, wat nu?
Na de validatie van uw mobiel nummer is het belangrijk om op de knop "SMS ontvangen" te drukken, binnen 2-5 minuten ontvangt u een sms met een activatiecode dewelke u kunt ingeven op het volgende scherm, om uiteindelijk uw persoonlijke code te selecteren.