Bankoverstapdienst
Bankoverstap is een dienst waarmee u uw betaalrekening en/of regelmatige betalingen van de ene bank kan laten overzetten naar de andere bank.
Enkel Belgische consumenten die een betaalrekening aanhoudt bij twee verschillende Belgische banken kan van deze dienst gebruik maken.
Verzoek bankoverstap
Een verzoek tot bankoverstap vult u steeds in bij de bank waarnaar u wil overstappen.
Wilt u overstappen naar ABN AMRO? Neem dan de volgende stappen:
- Vul het formulier “Aanvraag bankoverstap ” in
- Laat het formulier ondertekenen door alle rekeninghouders
- Bezorg het aan uw Private Banker of stuur door naar uw ABN AMRO kantoor:
Antwerpen | e-mail: PBAntwerpen@be.abnamro.com
Brugge/Knokke | e-mail: PBBrugge@be.abnamro.com
Brussel | e-mail: PBBrussel@be.abnamro.com
Gent/Sint-Martens-Latem | e-mail: PBGent@be.abnamro.com
Hasselt | e-mail: PBHasselt@be.abnamro.com
Kortrijk | e-mail: PBKortrijk@be.abnamro.com
Doornik | e-mail: PBTournai@be.abnamro.com
Private Wealth Management Brussel | e-mail: abnamro.cf@be.abnamro.com
Private Wealth Management Antwerpen | e-mail: pwm.antwerpen@be.abnamro.com
Institutional Wealth | e-mail: institutions.charities@be.abnamro.com
Wilt u overstappen naar een andere bank?
Neem contact op met uw nieuwe bank en start het bankoverstapverzoek eenvoudig via uw nieuwe bank. Zij bezorgt de nodige informatie aan ABN AMRO.
Effect bankswitch
Op de overstapdatum worden de gekozen bankoverstapdiensten geactiveerd en wordt dit voortaan op uw nieuwe betaalrekening uitgevoerd.
U kiest het moment waarop de switch plaatsvindt onverminderd de wettelijke termijn die tussen minimum 10 bankwerkdagen en maximum 1 maand na het indienen van uw verzoek tot bankoverstap
In geval van onbereikbaarheid van de te informeren instellingen, wordt u hiervan tijdig op de hoogte gebracht zodat u hen zelf kan aanspreken.